Witamy, Gościu Serdeczny
Proszę zaloguj się albo zarejestruj.    Nie pamiętasz hasła?
W dółStrona: 1
TEMAT: Sponozamki
#3036
Sponozamki 1 Rok, 1 Miesiąc temu Oklaski: 4
Witam, czy ktoś może mi podpowiedzieć, gdzie znajdę zapis o konieczności montowania na stałe w rozjazdach sponozamków (lub innych zamków)na stacjach zdalnie sterowanych lub na stacjach systemami komputerowymi.
jaskolamz (Użytkownik)
Expert Boarder
Posty: 148
graphgraph
Użytkownik poza Siecią Kliknij, aby zobaczyć profil tego użytkownika
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.
 
#3037
O:Sponozamki 1 Rok temu Oklaski: 2
Konieczności chyba nie znajdziesz.
Maciej AMZ (Użytkownik)
Gold Boarder
Posty: 245
graphgraph
Użytkownik poza Siecią Kliknij, aby zobaczyć profil tego użytkownika
Płeć: Mężczyzna AMZ527
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.
Twoje bezpieczeństwo to ta mała szczelinka...i mój długopis. Reszta to sprawa wiedzy...
 
#3038
O:Sponozamki 1 Rok temu Oklaski: 2
A.niby czemu miały by być zakładane,chyba że stwierdzone by było jakieś nieprawidłowości działania systemów komputerowych,awari samego sterowania,lub awarii zamknięć nastawczych w rozjazdach.
tomasz (Użytkownik)
Gold Boarder
Posty: 164
graphgraph
Użytkownik poza Siecią Kliknij, aby zobaczyć profil tego użytkownika
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.
 
#3039
O:Sponozamki 1 Rok temu Oklaski: 4
Chociażby po to, żeby w razie utraty kontroli wszystkich napędów ruchowiec nie musiał lecieć kilometr z 10 zamkami w zębach
jaskolamz (Użytkownik)
Expert Boarder
Posty: 148
graphgraph
Użytkownik poza Siecią Kliknij, aby zobaczyć profil tego użytkownika
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.
 
#3040
O:Sponozamki 1 Rok temu Oklaski: 3
Widziałem tylko w niektórych materiałach przetargowych. Jeśli takiego zapisu nie ma, zwykle Zamawiający "budzi" się na etapie realizacyjnym i wtedy jest problem - bo wymogu nie ma, a jest to faktycznie bardzo wskazane przy zdalnym, jak pada transmisja i trzeba szybko pozamykać "coś".

Spotkałem się z trzema podejściami:
1) Zabudowa po jednym sponozamku (dla +) na każdym rozjeździe leżącym w torach głównych zasadniczych
2) Zabudowa po dwa sponozamki (dla +/-) na każdym rozjeździe leżącym w torach głównych zasadniczych
3) Zabudowa po dwa sponozamki jako standard dla każdego nowego rozjazdu (co później kończyło się magicznym rozdysponowaniem zamków i de facto powrotem do wariantu 1 lub 2).

Pozdrawiam
Wojtek
halski (Użytkownik)
Junior Boarder
Posty: 39
graphgraph
Użytkownik poza Siecią Kliknij, aby zobaczyć profil tego użytkownika
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.
 
#3041
O:Sponozamki 1 Rok temu Oklaski: 12
Nie jestem na bieżąco w nowościach srk i nazwa sponozamki nic mi nie mówi. Ale o ile nic sie nie zmieniło, to jest zasada taka, że w stanie otwartym w zamku lub sponie misi być włożony klucz. Jego wyjęcie jest możliwe dopiero po zamknięciu. Jeżeli nadal tak jest ( w sponozamkach) to raczej nie wyobrażam sobie montowanie takiego czegoś w rozjazdach gdzieś tam w "lesie" bez wzrokowego nadzoru obsługi. Przecież każdy "złomiarz" może np. taki zamek sobie przywłaszczyć lub w najlepszym przypadku zamknąć rozjazd i klucz sobie zabrać.
Stach N (Admin)
Administrator
Posty: 489
graph
Użytkownik poza Siecią Kliknij, aby zobaczyć profil tego użytkownika
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.
 
#3043
O:Sponozamki 1 Rok temu Oklaski: 2
U nas na postenunku obsługiwanym zdalnie stoi szafka wyposażona zamkami i sponami w ilości rozjazdów na posterunku,oraz na stacji wyposażonej w urządzenia komputerowe na nastawni jest odpowiedna ilość zamków i spon oraz stoją dwie szafki w torach wyposażone w zamki i spony z jednej i drugiej stroy stacji,a co do ruchowca niech biegnie,taki jego obowiązek.
tomasz (Użytkownik)
Gold Boarder
Posty: 164
graphgraph
Użytkownik poza Siecią Kliknij, aby zobaczyć profil tego użytkownika
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.
 
#3044
O:Sponozamki 1 Rok temu Oklaski: 3
Stach N napisał:
Nie jestem na bieżąco w nowościach srk i nazwa sponozamki nic mi nie mówi.

Zamek zwrotnicowy uniwersalny UZZ-1: www.kolster.com.pl/pl-offer.html Więcej mam niestety tylko w papierowym katalogu.
Tomek (Użytkownik)
Senior Boarder
Posty: 43
graphgraph
Użytkownik poza Siecią Kliknij, aby zobaczyć profil tego użytkownika
Ostatnio zmieniany: 2013/11/22 22:54 Przez Tomek.
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.
 
#3045
O:Sponozamki 1 Rok temu Oklaski: 12
Ten to musi zamykać rozjazd w którymś położeniu po założeniu na rozjazd. Nie ma takiego który umożliwiałby wyjęcie klucza z niezamkniętego zamka.
Stach N (Admin)
Administrator
Posty: 489
graph
Użytkownik poza Siecią Kliknij, aby zobaczyć profil tego użytkownika
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.
 
#3049
O:Sponozamki 1 Rok temu Oklaski: 1
Sponozamek może być założony w rozjeździe na stałe w tzw. położeniu neutralnym takim ze rozjazd normalnie może być przekładamy, sponozamek nie przeszkadza jego normalnym przekładaniu.

Gdy zamek sponozamka zostanie w nim założony i zamknięty na klucz to żadna niepowołana osoba go nie zdemontuje z rozjazdu (mimo ze jest założony w położeniu neutralnym) bez klucza od tego zamka (rejestry takie same jak przy zamkach trzpieniowych).

Nigdzie nie spotkałem zapisu o jego zakładaniu na stałe, ale wiem ze w rozjazdach zdalnie sterowanych są stosowane w niektórych IZ.

W DTR rozjazdu Rz 60E1-1200-1:18,5 jest zapis „że w zwrotnicy zastosowano 4 szt. uniwersalnych zamków zwrotnicowych bezpośrednio za pierwszym i drugim zamknięciem nastawczym zwrotnicy na iglicy prostej i łukowej”
Marian (Użytkownik)
Senior Boarder
Posty: 52
graphgraph
Użytkownik poza Siecią Kliknij, aby zobaczyć profil tego użytkownika
Ostatnio zmieniany: 2013/11/25 17:32 Przez Marian.
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.
 
#3057
O:Sponozamki 1 Rok temu Oklaski: 2
Co do samego ustawienia w położeniu neutralnym, to mam małe ale. Nie w dole, a w bok i to w kierunku większego ruchu.
To niewydarzone ustrojstwo lubi pełzać po szynie i prędzej czy później dojdzie do oporu (podkład) i oprze się wieńcem czerwonym.
Znajdźcie mi nastawniczą lub zwrotniczą, która poradzi sobie, a przecież żadna nie nosi narzędzi. Rygiel "w bok" oprze się wcześniej niż wieniec - tego już nie uwzględnili w biurach. W warunkach zimowych rygiel "w dół" może zamarznąć razem z podtorzem na amen...
Mam z tym urządzeniem do czynienia od dawna, psują się same wkładki zamykające, nie stanowią żadnego zabezpieczenia przed nieautoryzowanym działaniem, całość potrafi rozlecieć się na dwa kawałki (pęka wewnętrzny sworzeń), mocne dokręcenie kluczem do stopki powoduje utrudniony lub wręcz niemożliwy ruch sworznia rygla, nadlew firmowy umieszczony jest z niewłaściwej strony wieńca i haczy przy wkładaniu wkładki zamka gdy jest na górze, trudność w ustawieniu "zamek" gdy drogi oporowe są nierówne (skoki iglic)...

Jaskolamz napisał konkretnie potrzebę zamontowania zamka w rozjeździe. Druga sprawa, to czas potrzebny na założenie jest dla niektórych dłuższy niż Teleexpress
Maciej AMZ (Użytkownik)
Gold Boarder
Posty: 245
graphgraph
Użytkownik poza Siecią Kliknij, aby zobaczyć profil tego użytkownika
Płeć: Mężczyzna AMZ527
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników.
Twoje bezpieczeństwo to ta mała szczelinka...i mój długopis. Reszta to sprawa wiedzy...
 
Do góryStrona: 1

Fly06 Spammer Blocker

IP numer najnowszych zidentyfikowanych i zablokowanych spamerów